כל אחד יכול

פירוק מכוניות ישנות

היום ראיתי תוכנית בטלווזיה אשר מדברת על כך שיש הרבה אנשים שמסכנים את עצמם ואת הסביבה כאשר הם נוהגים במכוניות ישנות ועם בעיות רבות. לדעתי הם צריכים לפנות למוסך המתמחה בפירוק מכוניות ובכך יוכלו להרוויח כסף על המכונית הישנה שלהם שלא שווה הרבה. בעקבות כך כתבתי את המאמר הבא:

מכוניות ישנות – פירוק מכוניות ישנות

כל אדם שקונה רכב, חדש או משומש, מודע לכך שהרכב לא יישאר חדש לנצח… כמו לכל מוצר, ואולי אף יותר, מכוניות סובלות מבלאי באופן משמעותי, הן מבחינת המראה והן בעיקר מבחינת התפקוד. בעוד שרכב חדש פועל בדרך כלל ללא דופי, ויכול לנסוע במשך מספר שנים מבלי לראות מוסך כלל, הרי שככל שהרכב מתישן כך נוצרות בו תקלות רבות יותר, הדורשות תיקונים מורכבים יותר. בשלב מסוים, כל מכונית הופכת לישנה ובלויה כל כך, שכבר אין טעם לתקן אותה, או שהתיקון שלה עולה יותר מן השווי שלה. בנוסף, מכוניות ישנות חייבות על פי חוק בטסט כל חצי שנה, במקום פעם אחת בשנה, מה שאומר הוצאות רבות יותר על רכב ישן יותר. במצבים כאלה, שוב אין אפשרות להשתמש במכונית באופן סדיר, ומגיע הזמן, לכל הדעות, לרכוש רכב חדש.

מה עושים עם רכב ישן?

אולם כאשר רוכשים רכב חדש, מה עושים עם הישן? אנשים רבים מתקשים להיפרד מן הרכב הישן שלהם. ישנם אנשים שמשקיעים כספים רבים בתיקון של רכב ישן, גם כאשר התיקון כבר אינו משתלם ואינו יעיל, משום שישנם אנשים רבים מאד אשר נקשרים לרכב שלהם, כמעט כמו לבן משפחה – במיוחד אם מדובר ברכב ששירת אותם במשך שנים ארוכות מאד. לכן פעמים רבות ניתן למצוא אנשים אשר נוסעים בגרוטאות שאף עלולות להיות מסוכנות. לחילופין, ניתן למצוא אנשים אשר רוכשים רכב חדש, אך עדיין שומרים ברשותם את הרכב הישן והאהוב שלהם. אולם, מצב זה אינו טוב, אינו יעיל ואף מכביד מאד. מכונית ישנה החונה בחניה או ברחוב תופסת מקום חנייה שימושי, בו יכלה לחנות מכונית שאכן משמשת את בעליה בפועל. בנוסף, גם אם אין לרכב הישן שימוש כרכב, הרי שיתכן שחלקים מסוימים שלו עדיין פעילים, ובכל מקרה ישנו ערך כלשהו לחומר ממנו הוא עשוי, כך שחבל לשמור רכבים ישנים ללא צורך, למרות כל הסנטימנטים.

פירוק מכוניות ישנות

מוסרים את הרכב הישן לפירוק
מוסרים את הרכב הישן לפירוק

הפתרון למכוניות ישנות הוא לשלוח אותן למוסך פירוק מכוניות. ישנן 3 דרגות של פירוק. ברכבים שעדיין תקינים באופן יחסי עורכים פירוק של הרכב לחלפים, כלומר משתמשים בחלקים התקינים שלו כחלקי חילוף לרכבים אחרים בהם ישנה תקלה באותו החלק. את חלקי הרכב האחרים, שאין בהם שימוש, כמו השלדה למשל, מוכרים לסוחרי ברזל, אשר ממחזרים אותו ויוצרים ממנו מוצרים חדשים. רכבים ישנים עוד יותר עוברים פירוק חלקי, ובעיקר מוצאים מהם השמן והגז אשר נשמרים בנפרד, כאשר שארית הרכב עוברת לסוחרי ברזל. פירוק זה נקרא גם גריטה. הדרגה השלישית, המיועדת לרכבים הרוסים לחלוטין, היא "רכב לברזל" – הרכב כולו, כמות שהוא, נמעך ונמכר עבור הברזל שלו. היתרון של מכירת רכב לפירוק הוא החיסכון במקום, וכן התשלום – בעל הרכב מקבל סכום של כ-3000 ₪ על רכב שאין אפשרות למכור אותו בשום צורה אחרת.

הכי חשוב לזכור, לא לסכן את עצמכם ואת הסביבה, הביאו את המכונית שלכם למוסך המתמחה בפירוק מכוניות, קבלו את הכסף שמגיע לכם ורכשו רכב חדש יותר ובטוח יותר.

לסיום, הנה סרטון עם מקבץ פיספוסים של מכוניות ברחבי העולם: